Vragen

Drukwerk & Verspreiding: Algemeen

Drukwerk

Weegt een 135 grams flyer ook 135 gram per stuk?
NEE, dit is een veel voorkomend misverstand! Het gewicht van papier wordt uitgedrukt in grammen per vierkante meter. 135 grams papier betekent het aantal grammen per 1 vierkante meter. Een vierkante meter komt precies overeen met papierformaat A0. Dat betekent dat een A5 flyer van 135 grams papier dus 1/32 deel van een A0 is en circa 4,3 gram per stuk weegt. Weeg dit voor de zekerheid nog na op een brievenweger, dan weet u het zeker.

Bedraagt de levertijd van drukwerk altijd 7 werkdagen?
NEE, dit kan ook sneller. Doorgaans is de levertijd van drukwerk 7 werkdagen. We kunnen ook drukwerk leveren in 4 werkdagen, of zelfs met next day delivery ('s morgens voor 9.00u besteld, de volgende dag in huis).

Wat is gesatineerd papier?
Als papier gesatineerd is dan is het papier voorzien van een satijnen glanslaag. Het gestreken papier is in dit geval nabehandeld wat zorgt voor een mooie glanzende afwerking. 

Verschilt de prijs bij enkel- of dubbelzijdig drukwerk?
NEE, dit maakt geen verschil uit. De prijs wordt grotendeels bepaald door de opstartkosten van het drukwerkproces. 


Verspreiding

Wat is de prijs voor het huis aan huis verspreiden van reclamedrukwerk?

De prijs voor drukwerk verspreiding is sterk afhankelijk van een aantal criteria:
- de totale oplage van het verspreidgebied
- het gewicht van het reclamedrukwerk
- de frequentie van de reclamedrukwerk en/of weekblad

Zijn er selectiemogelijkheden voor een verspreiding?
U kunt bij Drukwerkenhuisaanhuisverspreiding.nl gesegmenteerd verspreiden, dit wil zeggen dat wij samen met u een verspreidplan kunnen maken naar uw wensen. U wilt bijvoorbeeld verspreiden op welstandsniveau. Hier worden selectiekosten voor gerekend. Vraag hiervoor geheel vrijblijvend een offerte aan.

Verspreiden wij overal in Nederland?
Wij werken samen met een dertigtal bedrijven in heel Nederland die de huis aan huis verspreiding voor ons verzorgen. Zo blijft u altijd één aanspreekpunt houden vanaf het maken van een verspreidplan, tot het plaatsen van de order.

Als er bezorgklachten zijn, waar kunt u deze doorgeven?
Bezorgklachten dienen, binnen 3 werkdagen na de laatste dag van verspreiding, schriftelijk (via e-mail) te worden doorgegeven via info@drukwerkenhuisaanhuisverspreiding.nl.

Hoe werkt de klachtenafhandeling?
Uitsluitend klachten die voorzien zijn van straatnaam, postcode en huisnummer én binnen 3 werkdagen na verspreiding zijn aangemeld, worden door ons in behandeling genomen. Absoluut dient te worden gevraagd naar aanwezigheid van stickers; hier wordt sowieso niet bezorgd en is er geen sprake van een bezorgklacht.

Iedere klacht wordt door een automatisch systeem opgeslagen en verwerkt. Afhankelijk van de aard van de bezorgklacht wordt deze geïnspecteerd en persoonlijk gecontroleerd. Van deze bevindingen zal de klant op de hoogte worden gesteld.

Na het indienen van de bezorgklacht wordt er naar gestreefd de klachten binnen 5 werkdagen op te lossen en terug te koppelen naar de klant.

Worden er ook periodieke controles uitgevoerd?
Wekelijks worden er periodieke controles uitgevoerd in ons totale verspreidgebied. De bevindingen hiervan worden door bezorgmanagers persoonlijk opgenomen met onze bezorg(st)ers.

Naar boven